Apr 10, 2012

aku dan diriku


Saat bicaraku tidak lagi bersuara..ku biarkan tanganku menari2 di helaian putih..menulis bicara2 yang bermain di jiwa..,padanya ku lakarkan tentang cerita hati..dan sesuatu bermain2 di mindaku
Kala bibir ini masih lagi tersenyum..ketahuilah bahawa senyuman ini terwujud bilamana hati ini telah merasakan sentuhan cintaNya...hanya denganNya aku bisa tersenyum, tidak dapat aku bayangkan betapa gelapnya hari2 dalam hidupku andai hati ini jauh dariNya...

Duhai pemilik hatiku...yang menitipkan air mata dimataku..bilamana hati ini terasa pedih,sedih dan sakit...terima kasih wahai Pemilik hatiku kerana memberiku harapan.
~sesungguhnya Allah  bersama dengan orang2 yang sabar~,
terima kasih kerana memberiku harapan
~jangan takut dan jangan bersedih kerana Allah sentiasa bersama..~

ku mohon dengan penuh pengharapan...


“…Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau, kerana sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi(kurnia)…
Ya Allah...janganlah Engkau matikan aku melainkan dalam keadaan beriman,ku mohon matikan aku saat  hati bermunajat padaMu.

Matikan daku dalam husnul khotimah...Ya Allah,jika aku berdosa..janganlah Engkau membuka aibku di ambang kematianku..aku tidak mahu diriku menjadi punca fitnah pada agamaMu..mereka menyangka aku ni baik...mereka menyangka aku ini solehah...sedang jauh sekali apa mereka sangkakan itu..aku ini penuh dengan dosa...aku ini punyai hati yang kotor,aku ini pengemis yang hina..tidak layak aku dipuji...kerana aku insan biasa yang tak lepas dari dosa...
Ya Allah malu aku padaMu bila ,mereka menyangka sesuatu yang mereka tidak tahu tentangku...
"Ya Allah, ampunilah aku atas apa yang mereka tidak ketahui, dan jangan Engkau hukumku atas apa yang mereka katakan, dan jadikanlah aku lebih baik daripada apa yang mereka sangkakan."


~aku hanya seorang pengemis~
menumpang teduh di pohon cintaNya

No comments: