Apr 21, 2011

Bismillahirrahmanirrahim...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi maha penyayang...aku melakarkan kalam ini..di alam maya...
seringkali diri dirundung rasa sayu....,mengenang kembali kisah2 para serinkandi2 islam...indahnya peribadi menghiasi diri mereka..mereka wanita yang telah dijanjikan syurga...sedang diri ini..
Lemah dalam dunia yang penuh Fitnah dan Mehnah...andai tanpa keyakinan pada janji2Nya...pasti..aku tak mampu berdiri lagi...

Alangkah bertuahnya siti khadijah..menerima salam dari Allah...
mengalir air mataku...aku bukan wanita mulia seperti itu....yang layak mendapat salam itu..


Alangkah bertuahnya Siti Aishah..
Allah membersihkan dirimu dari fitnah munafiqin...
menerusi wahyuNYA...


Alangkah bertuahnya wahai dirimu Siti fatimah...
menjadi puteri kesayangan rasulullah...

Aduhai bidadari2 syurga tersenyum..
menanti para Syahid menemanimu
mengintai2 si 'Abid yang hatinya dipenuhi taqwa.peribadinya terjaga..Ibadahnya syadid..

dianugerahi sekeping hati yang memiliki rasa cinta pada Allah adalah anugerah yang terlalu indah, hingga sukar untukku rungkaikan dengan kata2...
terima kasih Wahai Tuhanku..memberiku kesempatan merasai nikmat cintaMu..
walaupun aku belum kutahu dimanakah layaknya diriku..
walaupun aku belum tahu dimanakah kedudukkanku pada pandanganMu...
kerana ku tahu,,aku tak pernah sunyi dari dosa...
cabarang dunia ini..terlalu kuat ya Allah..hingga kadangkala aku lalai...

Campakkan rasa bersalah dalam hati ini ya Allah..andai gerak langkahku tidak lagi thiqoh seperti dahulu...
Campakkanlah rasa gelisah dalam hatiku ya Allah..andai 'amalanku tidak lagi syadid seperti dulu...
Amin...


No comments: