Jan 26, 2012

Bisikkan Jiwa hamba


Bismillahirrahmanirrahim...

Seusai solat subuh...Asrar mencapai seutas tasbih..lalu bibirnya mula mengalunkan kalimah2 cinta dengan penuh asyik...Subhanallah...indahnya mengungkap AsmaNya...,,benarlah firmanNya...

13:28

(yaitu) orang2 yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah.Ingatlah,hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram.
Ar Raad28

Ya Allah..di dunia pun ada syurga bagi orang2 yang mengingatiMu..sungguh!..kami amat perlukan cintaMu...tiada yang lain...
     
Tirai dhuha mula tersingkap...cahayanya menyelusup memenuhi ruang bilik yang sederhana itu...Asrar perlahan2 bangkit dari sajadahnya...air matanya menitis membasahi sajadah..lantaran merasai nikmatnya perasaan itu...

"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan"

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Asrar membuka lembaran Ayat Quran..saat  dia menekuni kalimah demi kalimah..hatinya tersentuh dengan sepotong ayat..lantas dia menangis..."Allahu Akbar,aku sering lupa padaMu..sering berbuat dosa padaMu,.sedang Engkaulah yang menjadikan aku..dengan kasih sayang.."

2:30

"Dan Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat, "Aku hendak menjadikan khalifah di bumi", .Mereka berkata , "Apakah Engkau hendak menjadikan orang yang merusak dan menumpahkan darah di sana, sedang kami bertasbih memujiMu  dan mensucikan nama-Mu ?’ Dia berfirman, ‘Sungguh, Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui.’"
Qs. al-Baqarah : 30 

Sungguh Allah maha menyayangi hambaNya..diciptakan makhluk itu kerana tanda kasih sayangNya...

"Ya Allah..saat aku merasai cintaMu..janganlah Kau cabut nikmat mencintaiMu dalam hatiku..telah ku rasai betapa menderitanya jiwaku..saat di uji berjauhan dariMu...aku tidak ingin lagi kembali pada jiwa yang sakit seperti dulu.. jiwa yang tidak merasakan cintaMu"

Pinta Asrar dalam doanya dengan penuh harapan...cukuplah dia terseksa sebelum ini...


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

.....Dan cukuplah Allah sebagai pengawal yang melindungi, dan cukuplah Allah sebagai Penolong....
An Nisa' 45


لَو ذُقتُم حَلاَوةَ الوُصُلَةِ لَعَرَفتُم مَرَارَةَ القَطِيعَة
Apabila engkau telah mengecapi manisnya berhubung denganNya, pasti..,kamu akan mengetahui betapa pahitnya apabila putus denganNya..
( Syeikh As-Syibli)

No comments: