Feb 8, 2011

Duhai Muslimah Usah kau terpedaya...

sementara menunggu waktu kelas.. saya lebih suka untuk ke Musalla..suasananya yang tenang..sangat mendamaikan jiwa...

buku ditangan saya teliti dan membacanya perlahan2...
tiba2.. saya  disapa dengan salam...

dan ucapan yang membuat  saya  tersenyum dan terasa sedikit pelik...
"tahniah...!"ucap seorang teman..sambil menghulurkan tangan kearah saya ...
 saya  menyambutnya..tetapi dengan penuh tanda tanya...

tetapi  saya  hanya tersenyum...
"kenapa ni..." saya  bertanya...
dan ingin tahu...

"uh..tak sangka awak mendapat pujian dari seorang muslimin...."jelasnya sambil tersenyum...

 saya  kehairanan...
'pujian...?! untuk apa..dan kenapa...' hati mula berbicara...

"kenapa...puji untuk apa ni..?" tanya saya lagi ...pelik bila dengan berita yang sangat ganjil tu

selepas dijelaskan, baru  saya  faham(uh...)
bahawa...teman itu berkata...bahawa...memakai pakaian seperti ini (sambil menunjuk kearah saya....) terjaga pandangan lelaki...orang lelaki kurang tertarik...malah tengok sebelah mata jer....
jelas temanku itu...~mengikut apa yang muslimin tersebut bagitahu padanya...
saya  tersenyum...
TETAPI....bukan sebab atas pujian ganjil itu,tetapi  saya  puas..sekiranya pemakaian sebegini tidak menarik perhatian RIJAL (lelaki2) sebab bagi saya,  sudah sampai matlamat dan tujuan  saya  memakai PAKAIAN MUSLIMAH  sebegini...

Takutnya jika ia menjadi perhatian KAUM ADAM,, bimbang akan Murka Allah... saya  tak mahu menjadi punca fitnah...cukuplah  saya terhiris dan tersiksa..tatkla dipaksa untuk membuka niqab di sini..sudah cukup....!

 Saya  selesa memakai pakaian PAKAIAN MUSLIMAH  sebegini...kerana saya terasa bebas..bebas dari menjadi perhatian...dan saya  berdo'a agar dihijabkan dari pandangan jahat dari mata2 rijal....saya  benci!!

lelaki hakikatnya kurang tertarik pada pakain yang berwarna suram...mereka selalunya lebih suka melihat pada benda2 yang cerah dan menarik..
sejujurnya...
saya akui bahawa saya juga meminati warna2 sedemikian.tetapi bukan untuk dijaja diluar sana..cukuplah diri sendiri dan insan2 yang berhak.

"hitam nampak smart,tapi sebenarnya suka pink" my quote.

jangan sia2kan....
kata seorang muslimin yang saya diberitahu seorang teman...
ramai yang menutup aurat namun hakikatnya tidak terlepas dari TABARRUJ memakai pakaian yang berwarna menarik perhatian...berkilau2...terlalu berhias...sehinggakan kelihatan daya tarikannya...

jangan jadikan diri kita ini sebagai punca Fitnah pada lelaki...
contohilah Isteri2 Nabi...


Aishah r.a pernah berkata..

"wanita yang SOLEHAH,adalah yang tidak dipandang dan dia tidak memandang pada lelaki"
dimanakah kita saat ini...adakah kita tidak dipandang dan memandang
peliharalah kesucian hati...kecantikkan dirimu biarlah rahsia yang kekal abadi...

terima kasih pada yang menghantar SMS ini..untukku...dan untuk dirimu yang pernah menerimanya...

"YA ALLAH...izinkan sahabatku ini menjadi sekuntum bunga,yang dihiasi kelopak akhlak mulia..
Harum wanginya dengan ilmu agama..,cantiknya kerana iman dan taqwa..
Namun keindahan zahirnya disimpan rapi...biar menjadi rahsia yang kekal abadi..
bukan perhatian mata ajnabi yang menjadi punca fitnah dari hati lelaki yang berjiwa sepi...
wajahnya bukan mengundang dosa,timbulkan duri yang memagari dirinya agar terpelihara
dari noda duniawi,yang menghilangkan harum sejati..yang memudarkan kecantikkan diri..
untuk kau calonkan dirinya sebagai bidadari syurgaMU..."


mengalir air mata ini..tatkala membaca bait2 kata itu....
Masya' Allah...sangat terkesan dihati ..Amin..amin ya RABB....

No comments: