Nov 8, 2012

Sahabat





Sahabat...takkan ku lupa kenangan bersamamu..yang pernah menyentuh jiwaku..
di saat aku tersisih..di saat semua tidak melihat diriku...engkau menghulurkan tangan padaku...kau kesat butiran air mataku...kau memeluk erat tubuhku... dan kau bisikkan aku kata2 yang menyetuh qalbu

"Allah itu maha baikkan..."   aku mengangguk "ya.."
"Allah sentiasa bersama kita..."   aku mengangguk...

Membuat air mata ini tak tertahan...saat mendengar kata2mu..jiwaku lentur...sungguh terkesan di hati..
sungguh aku benar2 merindui detik2 bersama...namun waktu itu takkan mampu ku putar...kau pergi jauh meninggalkan diriku.." 'Alimah tak tinggalkan ilham sorang2 kat sini..'Alimah tinggalkan ilham dengan sahabat2 yang boleh menjaga diri ilham nanti.." air mata bercucuran laju..'sungguh mulia hatimu'..tapi takkan sama dengan 'Alimah..

                                    Selamat berjuang sahabatku...Uhibbuki Fillah...

Ku harap ukhwah ini kan terus kekal hingga ke syurga.doakanku dapat menjadi insan solehah sepertimu...

                                                         berkasih sayang kerana Allah...



                     Sahabat yang baik..adalah apabila melihat padanya kita teringat akan Allah

terima kasih ya Allah kerana memberikku seorang sahabat yang mencintaiMu..tatkala bersamanya..membuat hatiku teringat padaMu..


"saya tahu ukhti dah jatuh cinta dengan majlis2 ilmu di sana...,doakan saya mendapat peluang seperti ukhti..walaupun destinasi nanti mungkin berbeza.."


Yaman Vs Egypt
Mahabbah di antara dua benua

No comments: