Mar 29, 2011

Wanita berjubah..



"Ya Allah malunya..."ana menundukkan kepala....makanan didepan tidak  dijamah..seketika beristighfar panjang...
Sahabat2 ana memandang pelik..
" kenapa ni.."
tak sanggup bagitau..tapi akhirnya diorang perasan bahawa ada seorang wanita yang memakai jubah tetapi sangat menyakitkan bila memandangnye....

memakai jubah sangatlah  baik,dan ana menghormati golongan ini..malah ia sunnah sahabiah..tetapi yang menjadi masalah sekarang kebanyakkan jubah tidak menepati syarat2 sebenar pemakaian jubah...

KETAT..CUTTING..JARANG..LABUCI...warna pun sangat menarik...
Sehinggakan ada setengah yang memakainya jubah, lebih menarik dari yang memakai baju kurung..

nak pesan dekat akhowat2 diluar sana..kalau pakai jubah.elakkan memilih jubah yang terlampau(tabarruj)besederhanalah.ana bimbang dan takut benda yang baik jadi fitnah...andai jubah kain tu sedikit nipis..pakailah baju yang tebal..t.Sher..atau skirt yang tebal..supaya tidak kelihatan apa yang tesirat...
takkan nak biarkan muslimin tengok…
golongan  ni(lelaki) punya imaginasi yang ana rasa mungkin ramai akhowat yang tau dah kot...
pesanan kat sini berhati2...

wahai kaum hawa yang ku kasihi kerana Allah..
Dirimu adalah anugerah yang sangat bernilai
Peliharalah  yang tersirat itu.disebalik hijab yang sempurna..
Usah biarkan dirimu menjadi tatapan lelaki yang bukan milikmu…
Dirimu terlalu bernilai..peliharalah kesucian dan maruahmu…

Biarkan semuanya yang Indah itu menjadi rahsia…
Harga dirimu adalah apabila malu itu menjadi perisai dirimu…
Tatkala engkau mengoyak rasa malumu..bermakna nilai harga dirimu berkurang...


Wanita yang terbaik bukan setakat lelaki tak dapat lihat dia
(sebab aurat tutup) tapi diapun tak dapat llihat lelaki,.. (sebab menutup
pandangannya)


wajarkah jika dikatakan jubah tidak patut dipakai dicampus..
apa pndangan..
apa perasaan..

1 comment:

z@i said...

salam..

sangat byk fitnah wanita kan?

istiqfar