Nov 12, 2010

Kisah Kehidupan

petikan buletin tarbhiah:kiriman Mahizin
Kisah seorang bakal ayah

lebih kurang 3minggu yang lepas saya membawa isteri ke 'Mahkota Medical centre', dia mengadu kepada saya kepalanya pening,rasa mual dan badannya lenguh2..saya tanya dia "mengandung kot ?" dia kata tak ada..oleh kerana 2 3 hari macam tu saja,saya bawa dia jumpa doktor dan ternyata..isteri saya mengandung 2bulan.Emmm saya dah agak dah.maka..bermulalah cerita baru dan haluan sejarah mase depan akan pastinya berubah lagi.

dia akan merasa loya dengan bau yang sebelum ini senang baginya,termasuk bau badan saya.Morning sickness yang teruk sekali bagi isteri saya.Kasihan sungguh,terbaring saja sepanjang masa.

Saya fahamlah orang mengandung memang macam tu,sekrang saya dah tahu macamna nak elakkan insomnia yang di alaminya,iaitu dengan membaca Al-Quran sehingga isteri saya terlelap.Memang kebiasaan sebelum mengandung pun saya akan membaca Al-Quran di sisi isteri saya sebelum tidur sehingga dia terlelap...

sekarang saya terus membaca Al-Quran di sisinya sebagai ubat tidur bagi isteri dan anak dalam kandungan..adakalanya sampai 2 3 jam...

(Bersambung..........)

No comments: