Aug 22, 2012

Ijazah dari Tuan Guru

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah....akhirnya aku mendapat ijazah ratib hadad dari tuan guru pondok Falahiyah pada syawal ke 4...sebelum ini,aku cuba mengamalkan ratib kekasih Allah..(ratib hadad)walaupun waktu tu aku belum lagi mendapat ijazah dari ustaz.

Aku ditemani Kholah ketika bertemu baba Li...(adik kepada baba Li,dan juga isteri kepada ayah saudaraku...,)aku cuba memberanikan diri untuk bertanyakan beberapa soalan yang telah membuat jiwaku sesak sejak pulang dari KOnvensyen Fiqh baru2 ini...nampaknya aku semakin pening...rasa sebak,tapi Alhamdulillah...jawapan dari baba Li.sedikit sebanyak membantu...

aku bertanya tentang wasatiyyah...aku pening dengan istilah dan fahaman baru ni...ah..macam2 boleh bingun jadinya fikiranku nanti...

"wasatiyyah hanya dalam urusan pekerjaan..di dalam urusan aqidah ,urusan agama tidak ada istilah wasatiyyah..."

Alhamdulillah...syukur padaMu ya Allah

No comments: