Jan 19, 2011

Bersabarlah bila diuji..

Ya Rahman....
Ya Rahim...
takkan Kau uji hambamu...melainkan dengan kemampuan mereka....

Allahu Akbar... Allahu Akbar...
ku mahu sebut berulang..biar mengalir ketenangan direlung hatiku ini...jiwa ini adakalanya terlalu lemah tatkala diuji..
aku diingatkan, ikhlaskan diri..ya..apa pun natijah yang diterima kucuba memujuk diri agar jangan merasa lemah dan kecewa...yang penting kita melakukan sesuatu itu..kerana Allah....

Allah...sudah banyak air mata ini gugur....dan hati ini berbisik2 denganMu...bibirku kelu tak terluah kata...hanya air mata menzahirkan segalanya...kadang aku sendiri terlalu naif..mentafsir hati...

aku tahu...ujian ini adalah untuk menjadikan aku lebih kuat..berani,"hidup adalah ujian,tidak dinamakan hidup andai tiada ujian" kata yang memberi kesan..ya inilah hakikat hidup yang perlu kulalui....

kenapa mesti aku menangis..Ah...!aku terlupa...sudah lama hatiku terasa kering,dan keras..rupa2nya sudah lama aku tidak dapat mengalirkan air mata.."terima kasih ya Allah...kerana hari ini aku mampu menangis...aku terasa hatiku lembut kembali...aku terasa hatiku sudah semakin dekat denganMu..."inilah lebih bermakna dari kegembiraan yang lalai dari mengingatimu

ku kesat perlahan2 air mata...lantas ku bangkit semula....berjalan..."jangan takut,,jangan bimbang...kamu boleh,kamu kuat,kamu berani..."ku bisikkan kata2 semangat pada diri....aku akhirnya mampu mengukir senyuman...


No comments: